Márciusi reakciók
2022. április 03.
A harmincas évek szolnoki bérautóinak immár a rendszámát is tudom. Köszönhetően annak, hogy a blogSzolnok márciusban megjelent mintegy 25 írásához több hozzászólás is érkezett. Korrigálnom is kell.
1xVolt rovat: Évtizedes márciusok
http://www.blogszolnok.hu/1xvolt_evtizedes_marciusok
V. Csaba: Csak annyiban helyesbítenék, hogy a szovjet válogatott a Szolnoki MÁV SE-t győzte 1962-ben, ugyanis a MÁV MTE 1979-ben alakult meg.
Bajnai Zsolt: Köszönöm a pontosítást. A cikket utólag javítottam.
Felénk: Álomcsatorna
http://www.blogszolnok.hu/felenk_alomcsatorna
B. Ferenc: Addig, amíg ez az öreg vízügyi lobbi ki nem hal, addig csak az a cél, hogy mihamarabb leszaladjon a lavór aljából a víz. Nem egyszer lehetett olvasni, hogy milyen fontos volna a Duna-Tisza csatorna megépítése, jótékony hatása lenne a talajvíz szint szinten tartására, hajózásra stb. Az Alföldön a csatornák nagy része beszántva tönkre téve. Ha ez a klímaváltozás tovább tart, lassan eljutunk odáig, hogy a környező országok döntik el, hogy mennyi vizet engednek le a tározóikból. Az ásott kutakban már alig van víz. Engem elszomorít.
D. Istvánné
Apukám már felnőtt fejjel szerezte a vízügyi szakmérnöki diplomáját. Én még gyerek voltam. Akkor mondta, lesz, hogy a boltban vesszük majd a vizet. Mekkora már, hogy évek óta így van? Mi folyik a csapból? Ja, hogy néhányan gazdagodjanak? A csapvíz ellenőrzött minőség. Ha romlana, nagy hír lenne. Mindenkinek egészséges vizet kívánok.
L. Tamás
Jó néhány éve még volt igazi vízi élet a Tiszán. Teher és személyforgalom egyaránt. Emlékszem, a Goethe nevű turistahajóra, igaz, Titelnél jött föl a Tiszára.
S. Márti
Szolnoknak volt valaha hajókikötője. Nem tengeri, de volt. Kicsi volt, a büszke Tisza vizén. Később lett a kikötő épületéből Matróz disco. Majd lakópark a helyén.
Bajnai Zsolt: A magam részéről osztom azt a véleményt, hogy nem lenne szabad csak úgy kiengedni a folyóvizeinket az országból, tárolni, használni, munkára fogni kellene. És a Duna-Tisza csatornában is hiszek, szerintem, nagyot lendítene Szolnokon. Azt pedig kifejezetten kívánatosnak tartanám, hogy Szolnok környékén ismét járjanak nagyhajók.
Színház és kontraszt
http://www.blogszolnok.hu/album_szinhaz_es_kontraszt
T. Kata
Emlékszem, az átépítés alatt volt egy csodálatos Shakespeare előadás Tamásiban, a kastélyparkban. Kis székeket kaptunk a bejáratnál, így sétálva követhettük az előadást a különböző helyszínekre. A jegy ára tartalmazta a busz költséget, és egy rablóhús vacsorát, amelyet a színészekkel együtt fogyasztottunk el az ?erdőben?, mintegy részesévé válva az előadásnak. A mai napig egyedülálló, feledhetetlen élmény.
I. Éva
Berényi Gábor 1959-1971, Vass Károly 1971-1972, Székely Gábor 1972-1978 - csak pontosítok köszönettel
B. Pál
Mikor lesz már színház?
I. Éva
Úgy tudom, szeptemberben már ott lesz az első bemutató mindenki nagy örömére.
Bárautók Szolnokon a harmincas években
http://www.blogszolnok.hu/1xvolt_berautok_szolnokon_a_harmincas_evekben
Dr. N. Pál
Remek összeállítás. Magyarország gépjármű-tulajdonosainak 1934-es és 1937-es listája, plusz az Arcanum alapján egy kis kiegészítés:
Árpási Géza/Árpásy Géza: Jászladányi sofőr volt, aki az 1930-as évek közepén költözött Szolnokra. 1937-ben az LK 002 rendszámú Tatra volt a nevén.
Nemes József, 1937-ben Szolnok, Rigó u 1. alatt székelt, LM 015 rendszámú Fiat volt a nevén, és az LE 148 Motoconfort rendszámú motorkerékpár.
Horváth István és Horváth Antal, Mária u 2. 1934-ben LA 103 rendszámú Chevrolet, LA 113 rendszámú Fiat, 1937-ben LM 022 rendszámú Fiat, LK 060 rendszámú Fiat volt a nevükön.
Bajnai Zsolt: Ez a hozzászólás nagyon bearanyozta a napom. Köszönet érte!
Tisztelt Olvasóim!
A blogSzolnok cikkeihez továbbra is várom a hozzászólásaikat, észrevételeiket, javításaikat és javaslataikat a blogSzolnok Facebook profilján - ahová minden írás a megjelenés napján felkerül -, avagy emailben a level@blogszolnok.hu címen.
Köszönöm, hogy olvasnak, köszönöm, ha hozzászólnak!
Bajnai Zsolt
szerkesztő