Sokan bringázunk
2020. május 24.
Szolnokon sokan bringázunk, így sokunknak vannak tapasztalatai a kerékpárutakról. Legalábbis ezt mutatja a belvárosi Tisza-hidat érintő bringaútról írtakhoz fűzött megjegyzések.
L. Ferenc
Végre valaki ezt is észreveszi, mert néhol tényleg nagyon rossz és életveszélyes a kerékpárutak minősége. Fel kellene újítani ezeket is, nem csak mindig azt írni, hogy fejlődik Szolnok, hogy miket hoznak létre. Nem kellene megvárni, amíg baleset történik a rossz minőségű kerékpárutakon!
F-né L. Ildikó
5 évvel ezelőtt, az akkor 6 éves unokaöcsémmel kerékpározva a Tiszaliget irányából a város felé, a biciklije első kerekével belehajtott egy fűcsomóval "takart" lyukba. Esés közben megfejelte a híd korlátját. Az ügyeleten varrták össze a fejét, azóta is meg van a nyoma a homlokán. Ugyanúgy, mint a gödör a Tisza-hídon.
D. Márta
Nos, elmondhatjuk, hogy nagy ezen a téren az összevisszaság. Valóban elég sok kerékpárút lett kialakítva mégis van, aki nem ott közlekedik. Számtalanszor tanúja vagyok annak, hogy a kerékpárosok akkor is a gyalogjárdán közlekednek, ha például a másik oldalon van a kerékpárút, és ha szól nekik az ember, nekik áll feljebb. Talán kellene valamilyen módon ezt szigorítani. (...)
M. István
Tavaly írtam egy e-mailt a polgármesteri hivatalnak, amiben firtattam a tiszaligeti zebrától a Szabadság térig (evezős hajóházig) tartó kerékpárút állapotát. Főleg hogy ők kampányoltak azzal, hogy a nagy útfelújítások miatt ne autóval, hanem inkább kerékpárral közlekedjünk. Még csak válaszra sem méltattak.
L. Krisztián
Miért nem csodálkozom ezen?
K. Anikó
Gyönyörű
Gál Sándor
Évek óta ilyen. Na, itt nem lehet ?elmútt nyócévezni?.
K. Lászlóné
Ez a város szégyene. Évek óta senki nem veszi észre, csak kitettek egy táblát, ahol be van szakadva.
G. Lajos
A kerékpárutakkal mindenhol gond van. Én csak azt emelném ki, ami nem kerülne pénzbe, csak be kellene tartatni a vonatkozó KRESZ-szabályokat. Például a kerékpárutakon való gépkocsi parkolás. Egyik kirívó hely a Markotányos út, ahol nincs olyan napszak, hogy ne parkolna 4-5 gépkocsi a kerékpárúton. De sorolhatnék több példát is.
I. Lajos
Köszönet a tökéletes összefoglalásért. Sűrűn kerékpározok arra, és gyakorlatilag minden problémám benne volt a cikkben. Talán annyit tennék hozzá, hogy ha a helikopteres körforgalomtól akar valaki kerékpárral eljutni a bevásárlóközpontokig, szintén nincs egyszerű dolga. Talán oda sem ártana kerékpárutat építeni.
N. Sándor
A helikopteres körforgalom után is volna mit tenni. A Kertvárost és a Vízpart körutat egy hajszálvékony gyalogosok és biciklik számára kialakított ösvény köti össze a várossal. Keskenyebb, mint a hidak bármely szakasza. Ki kellene szélesíteni.
V. Viktor
Tisztelt Blogger! Kérem a következő kerékpár útvonalas bejegyzése a Nagy Sándor József úton található kerékpáros utat taglalja, a 32-es úttól az Abonyi út irányába.
Hány kilométer kerékpárút lehet a városban? Csak tippelek, hogy olyan 50-60 kilométernyi önálló vagy gyalogjárdával közös bringautunk lehet. De ez mind a miénk, mármint Szolnoké? Van egy olyan érzésem, hogy bizonyos szakaszok, mondjuk az országos főutak mellett haladók, inkább az állami közútkezelőhöz tartoznak. (De lehet, hogy tévedek.) Ha vannak "útkaparók" - azaz útkarbantartók -, akkor vajon létezik a kerékpárút-kaparó foglalkozás is? Vagy kérdezzem úgy is: kinek a dolga a bringautak ellenőrzése és karbantartása? Ki szól, ha valahol keletkezik egy kátyú, túlnő a gyom, avagy valami szennyeződés kerül az aszfaltra, térkőre? Vagy kinek, milyen módon szóljon egy kerékpáros, ha valami problémát tapasztal?
De feltehetnék még ezer kérdést. Kinek a dolga egy ház előtt futó, kerékpárúttal kombinált járda tisztántartása? Ki fogja össze a szolnoki kerékpárutak és kerékpárosok problémáit? Ki és mi alapján dönt a következő fejlesztésekről? Én például éppen fél éve vetettem fel, hogy az új önkormányzat léphetne az egyirányú utcákban történő kerékpározás ügyében. De hol, kinél lehet ilyen problémákkal kopogtatni?
Van Szolnoknak kerékpárügyi referense? Felelőse? Előadója?
A sorozat folytatódik, de nemcsak azért, hogy egy adott pillanatról vegyek fel látleletet.
Bajnai Zsolt, szerkesztő