Kérdezem

A fesztivállátogatók elvarázsolása

2017. május 11.

Harminchárom nap és kezdődik a XII. Tiszavirág Fesztivál. Kovács Ákos ötletgazda, főszervezővel már nem az előkészületekről, hanem a fesztiválról, Bud Spancerről és az elmaradhatatlan rétesről, no meg az új programelemről, a Zenekanapéról is beszélgettünk. Visszaszámlálás!

- Lassan minden kiderül az idei programokról a tiszaviragfesztival.hu oldalon és a facebook profilotokon. Minden kész?

- A programok már elérhetőek a fesztivál hivatalos honlapján. Természetesen előfordulhat, hogy ezek még bővülnek, azonban kevesebb biztosan nem lesz. A Tiszavirág Fesztivál védjegyévé vált kártyaméretűre hajtogatott programfüzetünk pedig május végére kész és indul a szórása.

- Korábban utaltál arra, hogy nem akarsz nagy neveket hívni, inkább sok kisebb, de érdekes vendég lesz?

- Inkább úgy fogalmaznék, hogy nagyszínpadi produkciókat, mainstream zenekarokkal nem hozunk. Ismert nevek azonban idén is lesznek a fellépők között. Sokkal értékesebbnek tartom úgy a rendezvényt, ha inkább a fesztivállátogatókat és nem a koncertlátogatókat szolgálja ki. Nem kell beállni abba a sorba, és azt kínálni, ami bárhol kapható az országban. Inkább legyünk egyediek és mutassunk egy másik irányt! A zenei felhozatalra és különlegességekre soha nem volt panasz, inkább rácsodálkozás volt a jellemző, hogy nahát, ilyen is van. A nevekről meg csak annyit, hogy több olyan zenekar is játszott már nálunk az elmúlt években, akik külföldön tízezres tömegeket vonzanak több milliós gázsiért, nálunk viszont egy 2x3 méteres színpadon alkottak maradandót, miközben a közönség nagy részének fogalma sem volt arról, mekkora sztárokat láthat. A lényeg, hogy varázsolják el a közönséget a lényükkel, a zenéjükkel. Idén hat külföldi zenekar jön a fesztiválra, akik közül öten még nem jártak Magyarországon. Őket nagyon nagy izgalommal várom.

- Lehet, hogy a színpadokkal és a helyszínekkel kellett volna kezdenem. Ezekben lesz változás, avagy nagyjából a tavalyi elrendezést követitek?

- A színpadok maradnak ott, ahol tavaly is álltak. A szabadtéri mozi viszont új helyszínt kap. Kipróbáljuk, hogy a gyaloghíd tövében, a Tisza part mentetlen részén, a gáton kialakított ülő lépcsőknél, mit fog tudni.

- Ha nagyjából minden marad a régiben, miben lesz mégis más az idei fesztivál? Minden évben kitalálsz valamit, tavaly voltak a vasszobrok. Idén mire készülsz?

- A vasszobrok egy részét szeretnénk idén is kiállítani. Új programelemünk a Zenekanapé. Ez egy a sétányon elhelyezett, hangulatosan megvilágított kanapét jelent, amelyen akusztikus megszólalásban tudnak előadók, zenekarok bemutatkozni, játszani. "Csak zenélj, és ha adnak, fogadd el" címen kalapozhatnak is. Pénteken és szombaton négy-négy zenekar mutatkozhat be negyven-negyven percben. Erre az info@tiszaviragfesztival.hu e-mail címen lehet jelentkezni, a részletek pedig a facebook oldalunkon olvashatók. Ez egy kicsit kísérlet is, mert hosszú távú terveim vannak vele.

- Évekig hívtad Bud Spencert, de már soha sem jöhet el a szolnoki Tiszavirág Fesztiválra. Állítotok neki valahogy emléket?

- Bud Spencer nélkül nincs Tiszavirág Fesztivál, sajnos most már valóban csak a vásznon. A mozi kínálatában ezért a Csapd le csacsi, a Torrente, a Brian élete és a Sörgyári capriccio mellett a Nincs kettő négy nélkül is szerepel majd.

- Nem feledkezhetünk meg a fesztivál fontos részéről, az asztali örömökről. Nagyjából ugyanazok lesznek a vendéglátók, vagy feltűnnek újak is? Ugye a szegedi réteses jön?

- A réteses az ételsor Bud Spencere. De lesznek újak a Foodtruck soron és a borászok között is. Érdemes lesz csemegézni.

- Hídi vásár idén se lesz, csak kirakodóvásár?

- Be kellett lássam, hogy a Tiszavirág-híd nem alkalmas egy ilyen vásár lebonyolítására. Nagyon jól nézett ki és nagyon egyedi volt, de az időjárás kiemelt kockázatot jelent a gyaloghídon. Viszont a Sóház úton szépen összeköti a Borházak utcáját és a Maláta teret, ráadásul a fesztivál mind az öt napján működik majd.

- Mikor indul a reklámkampány? Vagy ez már olyan jó bor, hogy nem is kell?

- A cégér, az kell! Talán akkora intenzitású kampány, mint régebben, már nem kell. Jó látni, hogy az itt élők és a visszatérők már készülnek a fesztiválra, hangolódnak, kiveszik a szabadságukat, meghívják a barátaikat, hazahívják a külföldön élő rokonaikat. Ezért a reklám is inkább a fesztivál hangulatát, mintsem a programokat helyezik előtérbe. Annyival mindenképp egyszerűbb a dolgunk, hogy nem kell a jegybevétel miatt aggódni, és a bevételnek alárendelni a programkínálatot, lévén továbbra is ingyenesek vagyunk. Egyébként mondhatjuk, hogy mi vagyunk önmagunk reklámja.

 

A rovat legfrissebb cikkei:

hirdetés Bolhabolt Szolnokon - www.bolhabolt.hu

Album

Tiszai romantika
Ezt a Monarchia éveiben készült szolnoki képeslapot már az első magyar köztársaság idején küldték Budapestre, éppen egy hónappal a Tanácsköztársaság kikiáltását megelőzően. Faragó Sándor papírárudájának kiadványán, minimum a felhasznált fotó készítése után egy évtizeddel, családi dolgokról esik szó. Például arról, hogy de ki veszi el Manyit.

Az Album további képei
 
hirdetés

AKB

Hazamentek a legények
A Szolnoki vár projekthez kapcsolódóan optikai tuningon esett át a Nyári Lőrinc híd. Talán ennek részeként takarították ki a néhai bölcsőde és Szabadság téri kereszteződés közötti dzsumbujt, aminek vagy két hónapja áldozatául esett egy EuroVelo tábla is. Nem is hiányzik azóta se senkinek. Lehet, hogy eredetileg is felesleges volt? Vagy csak gazdája nincs? A munkát elvégző legényeket meg már nem érdekli, hisz rég hazamentek.

Az AKB korábbi képei
 

SzoborPark

I. Géza a Domus felett
A Köztéri veszteséglista című cikkben szerepelt 9 éve Bokros László 1975-ben készült sgrafittoja, aminek sorsa a néhai Domus bezárása miatt volt bizonytalan. Az épület tavaly év végén élelmiszer áruházként újra kinyitott, így a város 900 éves évfordulójára emlékező alkotás ismét látható.

A Szoborpark további képei