Felénk

Ligeti P+GY

2023. február 01.

Szezon előtt érkezett focidrukkerek, a strand nyitására már most váró fürdővendégek és a zsúfolt szálláshelyek vendégei töltik meg hétköznaponként a Tiszaliget parkolóit? Mi a város célja Szolnok legnagyobb egybefüggő zöldterületével? Van kérdés, vagy parkoljunk és haladjunk tovább?

Szezon előtt, hétköznap délelőtt, vajon miért tartják fontosnak a szolnoki focicsapat ellenfeleinek szurkolói, hogy letegyék az autóikat a tiszaligeti stadion vendégeknek fenntartott parkolójában? Őszintén megmondom, az is folyamatosan meglep, hogy az egykori Aranylakat helyén épült társasháznak és a benne lévő étteremnek annyi lakója és vendége van hétfőtől péntekig, hogy már délelőttönként sem lehet megállni az épület mögötti, közel száz férőhelyes placcon. Lehet, hogy a Touring Hotel is csurig van a téli szezonban? Nem lenne meglepő, hiszen az évek óta csak épülő Tiszaligeti strandfürdő előtti nagyparkoló - a szabadtéri színpadnál - is dugig van minden nap. Mi lesz itt, ha egyszer megnyílik a strand?

Vagy, ha beköszönt a tavasz és még többen veszik elő az autóikat, hogy azzal ingázzanak Szolnok környékéről a városba, költségeiket pedig a parkolási díjak megspórolásával akarják csökkenteni? Mert nem vagyok se hülye, se naiv, sejtem, hogy a fentebb említett parkolókban nem focidrukkerek, szállóvendégek vagy strandolók autói várakoznak napközben. Hanem inkább azok a Szandán vagy a környékbeli településeken lakók, akik autóval járnak Szolnokra dolgozni, de nem akarnak havi 5-10-12 ezer forintot - a mai üzemanyag árak mellett fél- vagy negyed tank ára - fizetni azért, hogy a munkahelyük közelében várakozhassanak. Egy átlagos hétköznapon megszámolva a Tiszaligetben parkoló autókat, mindez havi szinten 1-2 millió forintot vesz ki a város kasszájából.

Bár gyanítható, hogy mindez sokkal többe kerül most és a jövőben is. Főleg, ha onnan közelítünk, hogy szeretnénk-e, ha a Tiszaligetből P+Gy válna, azaz egy olyan ingyenes parkolási zóna, ahol az autók lerakhatók, majd lehet tovább gyalog menni. Nincs kétségem, hogy a jobb idő beköszöntével, egyre több autó fog parkolni a Tiszaligetben, és lassan a Sportcsarnok és az Aréna előtti parkolók is megtelnek napközben. Ha egyszer tényleg elkészül a strand, és netán a turisták is felfedezik, tavasztól őszig lesz majd hiszti abból, hogy nem lehet parkolni a bejárat közelében. Arról nem is beszélve, hogy előbb-utóbb a meccsekre érkezők, a Tiszaligetet rendeltetésszerűen használók fognak háborogni az elhasználódó parkolóhelyek miatt.

Mindez újra felveti a kérdést, hogy mi a funkciója a Tiszaligetnek, és mi a célja a városnak ezzel a hatvanéves rekreációs területtel. Az látszik, hogy néhány éve fű alatt megindult a lakóövezetté válása, elég csak az Aranylakat helyén épült házat, az egykori vállalati üdülőkből lett lakásokat, vagy a volt MÁV telekre épült társasházat megnézni. Ne legyen kétségünk afelől, hogy az egykori camping területe, a Magyar Néphadsereg volt üdülőjének hatalmas telke vagy éppen a néhai motel melletti Aréna utca nem mozgatta meg már néhány befektető fantáziáját. Legyünk őszinték: a Tiszavirág-hídnak köszönhetően szinte a belváros szívében lehetne itt zöldövezeti lakásokat építeni! A környék simán lepipálná az egykori tüdőkórház helyét, vagy a "szolnoki Rózsa-dombnak" nevezett, a Széchenyi lakótelep melletti városrészt. Világos, hogy egy ilyen beépítés végleg zárójelbe tenné a Tiszaliget zöld- és pihenőövezet jellegét.

Aminek amúgy pompásan megágyaz az ingyenes parkolóvá válás. Mert meddig nevezhető jó levegőjű zöldterületnek egy olyan környék, ahol naponta többszáz autó fordul meg és parkol? Ráadásul előbb-utóbb a növekvő parkolási igényt újabb területek lebetonozásával kell majd kielégíteni. És eljön majd a pillanat, amikor azt lehet mondani, hogy ez az értékes terület már amúgy sem ?liget?, netán hozzá lehet tenni mindenféle gazdasági érdekeket, meg lehet mutogatni a város más zöldterületeire, ami kiválthatja a jórészt társadalmi munkában, közpénzből kialakított Tiszaligetet. Ne legyen igazam!

Ugyanakkor továbbra sem értem, hogy miközben a kórház környékén minden négyzetmétert forintra próbálnak váltani, a vasútállomásnál új fizetős parkolóhelyet alakítottak ki, akkor a Tiszaligetet miért nem lehet parkolási zónává alakítani, és onnan kiszorítani a P+Gy elven lerakott autókat? Miért kell megvárnunk, hogy a Tiszaliget is úgy lerohadjon a parkoló autók miatt, mint annak idején a budapesti Városliget? Miért vesszük azt természetesnek, hogy a szemfülesek, az ügyeskedők ingyen parkolnak? Ez hoz több szavazatot vagy a Tiszaliget megőrzése?

Jelenleg úgy tűnik, nincs itt semmi látnivaló, parkolj és haladj tovább!

 

A rovat legfrissebb cikkei:

hirdetés Bolhabolt Szolnokon - www.bolhabolt.hu

Album

Régi állomás eredetiben és festve
Nyilvánvaló, hogy a fekete-fehér és a színesnek tűnő képeslap ugyanazon, a szolnoki állomást a sínek felől mutató fotó alapján készült. Mivel a színesen kiadási dátum is szerepel, nyugodtan kijelenthetjük, hogy valamikor 1908 és 1916 között dolgozhatott a fotós és a színező.

Az Album további képei
 
hirdetés

AKB

A parkolás minden előtt
Ausztriában így szokás. Vagy, akinek ilyen autója van, annak így kell, szabad, lehet. De hagyjuk meg annak a lehetőségét is, hogy a kiállított autókat parkoló autóknak nézte a Helyi Termékek Vására idején a sofőr. Persze az sem kizárt, hogy terméket hozott. Vasárnap délelőtt, amikor nem gond Szolnokon parkolni. Igaz, lehet is bárhogyan, mert rendőr nem járt arra. Nincs itt semmi látnivaló! A haza meg a parkolás osztrák rendszámmal is minden előtt.

Az AKB korábbi képei
 

SzoborPark

Egy helyi hős emléke
Takács Vendel mindössze 55 éves volt, amikor egy januári, hétfő reggelen a Kőtelekről Szolnokra tartó busz kormánya mögött rosszul lett. Utolsó erejével megállította a járművet, megmentve ezzel hatvan ember életét. A szolnoki buszpályaudvar 7-es kocsiállásánál emléktábla őrzi nevét.

A Szoborpark további képei